3.3.08

Consumer stays insensitive regards to coffee promotion.

Consumers stays insensitive for coffee promotions. As for Belgian and Dutch customers the utmost buying decision depends on the brand followed by the price. Thirdly, the consumer pays attention to the promotion. The most impact-full promotion is adding an extra volume to the product. This research was done by the market research office Insites Consulting.

Consument blijkt ongevoelig voor koffiepromoties Zowel bij Belgen als bij Nederlanders speelt bij koffie het merk de belangrijkste rol bij de aankoopbeslissing. 66% is ongevoelig voor promoties. De meest impactvolle promotie in beide landen is het geven van extra productvolume, als “+ x %” voorgesteld. Prijspromoties werken minder in Nederland dan in België. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door het marktonderzoeksbureau InSites Consulting. Bij zowel Belgen (59%) en Nederlanders (53%) speelt het merk de belangrijkste rol bij de beslissing of ze al dan niet iets gaan aankopen. In tweede instantie speelt de prijs een grote rol. Nederlanders (32%) hechten hier meer belang aan dan Belgen (26%). In beide landen zien we dat promoties op een derde plaats komen en het minst invloed hebben: slechts 16% bij Belgen, 15% bij Nederlanders. Bij het vergelijken van concrete promoties, scoort zowel in België als in Nederland de 20% extra productvolume het best. Op de tweede plaats komt in Nederland de promotie 100 gr extra productvolume en op de derde plaats een gratis geschenk. Hier zien we dat echte prijspromoties, zoals een 50 cent coupon op de verpakking of los, het minst goed scoren. Belgen staan wel open voor prijspromoties. Op de tweede plaats staat de 50 cent coupon op verpakking, extra 100 gr productvolume komt op de derde plaats. Het minst populair in België is het wedstrijdconcept. Bron: Express.be

No comments: